Min tiger

Min tiger

lördag 18 augusti 2018

Misty landscape

Jag har börjat på en kurs på nätet
Watercolor Summit 2018,  det är flera olika
konstnärer som lär ut olika saker, första dag en var väldigt nyttig
med att lära sig blanda olika färger och göra färgkartor det var 
Jenna Rainey som stod för det

dag 2 skall jag läran mig måla misty landscape av Trupti Karjinni
(whatacolor_gal)

Här har jag lagt bakgrunden, allt målas med en färg
i olika toner Payne's Gray från Daniel Smith


Här är resultatet, faktiskt ganska nöjd själv:)


Sen var jag ju tvungen att måla den igen, denna gång med
färgen Moonglow från Daniel Smith, det är en av mina 
älsklingsfärger, den skiftar i blått, violett och rosa 
när den torkar


nu skall jag fortsätta med blommor i nästa kursavsnitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar