Min tiger

Min tiger

måndag 20 augusti 2018

Botanical Illustration

Dag 3 av Watercolor Summit är klar:)

Botanical Illustration av Sarah Simon @themintgardener

Jag blev supernöjd med resultatet och jag har redan gjort en till
med inte andra färger, det var 4 timmar video att
gå igenom innan jag började måla, måste säga att den här kursen är
jättebra, lär mig otroligt mycket

Här är den första som är målad med färger liknande de
som var i kursmaterialet, jag hade inte alla färger
utan har improviserat medefgna färger



Först gjorde jag en färgkarta med de färger som ska användas


Motivet är kursmaterial som jag skrev ut på vanligt kopieringspapper
sen förde jag över via ljusbordet till akvarellpapper och började måla blad


Färdiga resultatet är översta bilden

Sen var jag tvungen att testa med lite andra färger, de gröna
färgerna är samma som i den första men bara lite andra blandningar

Permanent Rose W&N
Permanent Magenta W&N
Ultramarine Violet DS
Phthalo Blue DS
Hansa Yellow Deep DS







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar