Min tiger

Min tiger

torsdag 8 november 2018

Siluettkort

Måste få berätta att jag har fått den stora äran att vara gäst DT hos
Kristinas Scrapbooking under några veckor framåt och första kortet jag har 
gjort är ett siluettkort med en liten tutorial om att göra skuggningar i vattnet





Jag börjar med att distressa hela kortet och jag har använt Distress Ink 
jag har klippt ut en rundel som täcker månen som distresses senare



Jag har vikt ett vanligt kopieringspapper på mitten och rivit fam min 
bergssiluett, markerar med blyerts på kortet var jag vill ha horisonten som är 
vikningen (mitten på pappret)


Horisontlinjen lägger jag med  ytterligare ett papper över vikningen


När jag nu stämplar siluetter använder jag en riktigt svart dyna som täcker det
 distressade och här är det Versafine Onyx Black




Stämplar bergen riktigt svarta, vänder på horisontpappret och 
stämplar skuggorna lite ljusare, brukar lämna en liten strimma för att markera
 horisonten som jag duttar på lite färg bara
Siluettsstämplarna på kortet är Bird on a branch och Silhouett Bullrushes


Hoppas du gillade min lilla tutorial om skuggningar i vatten och ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar