Min tiger

Min tiger

onsdag 1 mars 2017

Alla kan vi måla som Picasso I

Vilken underbar utmaning CCK FB har denna månad
EVERYONE IS A PICASSO

Meningen är att inspireras av Picasso's verk och måla därefter,
jag fick läsa på, hade en föreställning om mycket färger, linjer men
han har ju målat så otroligt mycket mer, mörka, ljusa, mycket färg i tavlorna.

Det var väldigt intressant och inspirerande att läsa och se vad han skapat
och jag ska nu under 4 veckor framöver tolka hans sätt att måla

Här har jag inspirerats av hans "mörka" sida


Copic pennor jag använt:

Hud: E21, 11, 13,95
Ögon: YR12, E15, 37
Hår: T3-9
Klänning E41, 43, 44, 47
Rosor: R85,89
Blad: YG95, 97, 99
Fjäril: YR24, 27

Bakgrund är gjord av Pan Pastel. lika så cardstocken som digisen är monterad på

Stämpeln heter Be in my Heart och finns HÄR



1 kommentar: