Min tiger

Min tiger

lördag 4 februari 2017

Papperstest till Brusho





Jag skaffade mig nyligen några Brushofärger, tycker det blir så häftiga 
effekter av det pulvret, snyggt som bakgrund till Laviniastämplar,
snygga splash blir det också



Så kom det svåra, vilket papper passar bäst till det jag vill göra

Så här har jag jämfört 4 olika papper i olika prisklasser

Yupo 10 ark 12,7x17,8 cm  200gr  79kr

Akvarell 20 ark A5 180gr 40kr

Gloss Paper  10 ark 81/5x11"  65kr

Craft Card Smooth 100 ark A4 300gr 99kr

Jag har samma färger  orange och leaf green på alla, ungefär samma mängd pulver 
som jag först bara sprayade lätt på
den andra fick mycket vatten på
Det blev stora skillnader på de olika pappren, olika färgskiftningar mm

LÄTT SPRAY




Här gillar jag Yupo och Craft Card mest, det så jag vill mina splash ska se ut

VATTENDRÄNKT







Även här gillar jag Yupo och Craft Card bäst alltså dyraste och billigaste pappret bäst
i min smak

Yupo ändrade färg den orange blev gul, nackdel att den inte håller samma färg, 

Ja det var min lilla test, hoppas den kan vara till hjälp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar